Ervaar het gemak van hulp op afstand

Teamviewer

 
  

Ook bieden wij hulp op afstand bij problemen met uw pc of laptop. Via een internetverbinding kunnen wij technische ondersteuning geven bij problemen. Met behulp van TeamViewer  kan een medewerker van ASMierlo het beeldscherm van de klant bekijken. Hierdoor is het mogelijk om u optimale ondersteuning te bieden bij het oplossen van problemen. Tijdens telefonisch contact tussen u en ons, wordt er vaak de vraag aan u gesteld: "Wat ziet u nu?". Dat is dan niet meer nodig, want wij zien hetzelfde op ons scherm als wat u ziet.

Hoe werkt TeamViewer?
U hoeft hiervoor geen speciale software te installeren. Een internetverbinding is voldoende. U belt ons op, en indien nodig starten we de sessie. Hieronder een kort stappenplan hoe alles in werking treedt.  

1. Telefonisch contact
Het begint met een telefoontje van de klant naar de ASMierlo medewerker. U legt uw probleem uit, en de medewerker zal dan beoordelen of er hiervoor een sessie opgestart kan worden. Volg dan de aanwijzingen van onze medewerker op.  

2. Software starten
Klik op de bovenstaande logo van TeamViewer. Er zal een pop-up venster verschijnen waarin wordt gevraagd wat u met het bestand wilt doen, klik dan op Uitvoeren en volg dan de aanwijzingen op. Het programma wordt dan (tijdelijk) geïnstalleerd en uitgevoerd.
 
 
3. Het programma is geopend
Nadat het programma is geïnstalleerd, opent zich automatisch een kleine venster met daarin uw ID-code en wachtwoord. Deze ID-code en wachtwoord moet u doorgeven aan de ASMierlo medewerker. Hiermee kan onze medewerker de controle over uw pc of laptop overnemen en zo het probleem oplossen.  

Is het gebruik van TeamViewer wel veilig?
TeamViewer werkt met volledige versleuteling op basis van een RSA Public-/Private Key Exchange en AES (256 Bit) Session Encoding. Deze techniek wordt ook bij https/SSL gebruikt en geldt naar de huidige stand van de techniek als volkomen veilig.
Omdat de Private Key de computer van de klant nooit verlaat, wordt door deze methode technisch gewaarborgd dat tussengeschakelde computers in het internet de gegevensstroom niet kunnen ontcijferen, en dat geldt derhalve ook voor de TeamViewer Routingserver.

Naast de automatisch gegenereerde PartnerID maakt TeamViewer een dynamisch sessiewachtwoord aan, dat in de standaardinstelling bij iedere start wordt gewijzigd en op die manier extra beveiliging tegen onrechtmatige toegang tot het systeem biedt.
Belangrijke extra functies zoals de bestandsoverdracht moeten nog een keer handmatig door de gebruiker bevestigd worden.
Bovendien is het in het algemeen niet mogelijk om een computer onbemerkt te controleren, omdat de gebruiker aan de remote computer op grond van de gegevensbeveiliging over de toegang geïnformeerd moet zijn.

Als aanvullende veiligheidsfuncties worden al onze programma’s door middel van VeriSign Code Signing ondertekend. Daardoor is de uitgever van de software altijd betrouwbaar te identificeren.  

Support via ISL Light?
Onze voorkeur gaat uit naar gebruik van TeamViewer, maar we kunnen u ook technische ondersteuning geven via ISL Light. Overleg altijd eerst met onze ASMierlo medewerker!
De werking van dit programma is bijna identiek aan TeamViewer. U hoeft hier ook geen software voor te installeren, alleen een internetverbinding is voldoende. Ze werken ook volgens dezelfde veiligheidsvoorwaarden als TeamViewer. Een klein verschil is alleen dat u via de website van ISL Light verbinding maakt met ons. U krijgt dan een code van ons.
Indien u van ISL Light gebruik maakt, volg dan de aanwijzingen op van onze medewerkers.

Verantwoordelijkheid klant 
Het is de eigen verantwoordelijkheid van de klant om in te stemmen met het gebruik van de programma's TeamViewer of ISL Light. Hiermee geeft u ASMierlo toestemming om mee te kijken op uw beeldscherm en, indien door u gewenst, de controle van uw computer over te nemen.